Translate

29 Ekim 2013 Salı

Cumhuriyet Balosu




Her Cumhuriyet Bayram'ında eski komşumuz Müsteşar eşi Aynur ablayı hatırlarım. 1970'li yıllar benim henüz gençlik dönemlerim. Ve her Eylül ayında başlayan hummalı hazırlıklar. Çünkü Aynur Abla Cumhuriyet Balo'suna katılma hazırlıkları içindeydi.  Fransız küpür kumaşlar alınır, tüm  yabancı mecmualara bakılır, gündelikçi terziler ayarlanır ve hot couture edasıyla tuvaleti hazırlanırdı. Herkes  tarafından rahmetli annemin  bu konuda bilgili ve zevkli olduğunu bildiği  için, bu tip olaylarda hep ona danışılırdı. Tabii bende onun  peşinden giderdim. O yaşlarda evleneceğim adamın böyle bir mevkide olmasını ister, Cumhuriyet Balo'larında tuvalet giymeyi hayal ederdim. Aslında Aynur abla sade bir ev hanımı, ve vasat giyinenlerdendi. Ama Cumhuriyet Balolarında kapaktan çıkarcasına çok şık olurdu. Tabii tüm mahallenin çabasıyla. O dönemde her kentin şehir kulüplerinde Cumhuriyet Resopsiyonları yapılırdı. Alafranga danslar  edilir, şarkılar söylenirdi. Ertesi gününü iple beklerdik diğer misafirlerin ne giydiklerini, ne yaptıklarını, kimlerin katıldıkları merak konusuydu. Şimdilerde bu Resopsiyonlar nasıl oluyor bilmiyorum ama, benim her seferinde katıldığım sokak kutlamaları o havai fişeklerle o doğan sinerjiden çok keyif alıyorum. Çünkü koca olarak Müsteşarı bulamadım.


2 yorum:

cangz dedi ki...

Çok hoş bir yazı olmuş.Önemli olan kutlamak öyle değil mi? :)

Yıldız Butik dedi ki...

elbette ben kendi adıma bu sokak kutlamalarından çok hoşnutum