Translate

4 Aralık 2014 Perşembe

AYAKKABI MÜZESİ

              Gecen hafta başında koç holdingin VKV Sadberk Hanım Müzesinde 27 kasım da açılacak olan sergiden bahsediliyordu.19 yüzyıldan 20 yüz yılın başlarına kadar olan dönemin .ayakkabı modellerine yer verilmiş 127 parçalık kolesiyonla la görücülege cıkmiş en yakın zamanda gidilecektir elbette. Ancak ben geçenlerde  gittigim ayakkabıcılar konfederasyonunun açtığı ayakkabı müzesinden bahsetmek istiyorum .Tasarladığımız tüm hakiki deri ayakkabılar , Beyazıtın Gedik Paşa semtinde üretilir. Sürekli oralarda işim olmasına rağmen 4 senedir   gidemedim . Ama geçen ay programa soktum ilk önce müzeye sonra işlerimi halletim . Yalnız yukarı çıktığımda telefonumu evde unuttuğumu fark ettim. Kendim  resim çekemedim ama cok şey gördüm gerçekten görülesi bir yer  Zeki Mürenden, Sofiya Lorenden,Jacqueline  Kennedy e kadar giydiği ayakkabları görmek ,tasarlanan  modellerin zorluğunu,böylesi modelleri hayata gerçiren tasarımcıları günümüzde bulmak cok zor. Ayakkabı tasarım idolü, oskar ödülünü alan İsmail Cevat Güngöre fazlaca yer verilmiş. İzmrili  Mehmet Akbacak  ın 4 nesil ayakkabıcı olmaları,  tasarladıkları onca modelleri sergilemelerinin  hepsini görüyorsunuz ve etkileniyorsunuz  bu müzenin cok benzerini Fransada görmüştüm. Şimdi türkiyede olmasından cok memnunum. Biraz daha reklam yapmaları gerektiğini, tüm sanatçıları katılım sağlamaları gerektiğini düşünüyorum.



ayrıca koç holdigin sergisinede bir kaç model vereceklerini   söylediler    belkide daha fazla ses getirir haydi hayırlısı. .

Hiç yorum yok: