Translate

28 Mayıs 2014 Çarşamba

Markalaşmak




Geçtiğimiz hafta Türkiye Giyim Sanayiciler derneğinin düzenlediği 7. İstanbul Moda Konferansları Platformu çok sayıda ziyaretçisi ile modanın nabzını tuttu. Bir çok markanın tasarımcıları ve marka sahiplerinin verdiği konferanslar Türk firmalarının dünya markaları olması adına ışık tuttu. Tüm dünya 10,15 markanın kararlaştırdıkları modellerin etkisi altında kaldığını anlatan Pier Giorgio bu markalardan sıyrılmak yeni marka yaratmak çok kolay iş olmadığını başarı payınında % 20'lerde olduğunu söyledi. Ayrıca bu markalar tüm dünyada açtığı perakende dükkanlarıyla satışlarında büyük ivmeler kazandığını anlattı. Her konuşmacı kendi gözlem ve deneyimlerini anlatırken Çin'deki Chagen tekstil alanında uluslar arası moda müzesi olduğunu vurguladılar. Bu büyük markaların en büyük potansiyel alıcıları Uzak Doğu ülkeleri olduklarını söylüyorlar. Bu ülkelerin nüfus fazlalığını düşünürsek potansiyelin bir hayli fazla olduğunu görebiliriz. Ayrıca bu derneğin başkanı Cem Negrin iki gün süren bu konferansın Türkiye giyim imalatçıları için son derece önemli olduğunu vurguladı. Türkiye yaptığı giyim ihracatının % 75'ini Avrupa'ya yapıyorsa üretimimizin çok kaliteli olduğu anlamına gelir. Tüm istekleri bir gün Türkiye'ninde bu dünya markalarının arasında olacağı bir marka üretmesi. 








Hiç yorum yok: