Translate

3 Nisan 2012 Salı

İnsan Profilleri ...

Ben ve Elif önümüzdeki günlerde açılacak olan yeni sitemizin çalışmaları için bilgisayarlara gömülü vaziyette iken içeri kırk yaşlarında, orta boylu zayıf bir bayan girdi. Yüzü sirke satıyordu adeta. Kalktım, yardımcı olalım dedim. Asık suratı ilşe “Ben bakarım” dedi. Uzun bir süre kıyafetlere baktı, dükkanda çıt çıkmıyordu. Neden sonra siyah uzun kollu içlik istedi. Ben raf’a doğru yöneldim, kaç beden diye sorunca cevap aynen şöyleydi “Ben kaç bedene benziyorum, tabii ki bir beden” dedi. Ben içimden “Ya sabır” diyerek istediği içliği verdim. Paketi aldı, ne bir teşekkür ne bir allahaısmarladık demeden gitti. Halk dilinde böylelerine “b..k’u ile kavga eden” denir. Yine biz bilgisayarlara gömülmüşken, bu sefer içeri güleryüzlü bir bayan girdi. Vitrindeki elbiseyi çok beğendiğini, gençliğinde böyle bir elbisesi olduğundan bahsetti. Ve sonra aldı szı eline, anasını, danasını, kalan miraslarını, kardeşini anlatıyor da anlatıyordu. Hiç susmuyordu. Sonuç, kaldığı bir saat içinde bütün hayatını öğrenmiştik. Onun hayatı bizi ne ilgilendiriyorsa… Gördüğünüz gibi iki ayrı müşteri profili . Ne ilk’i ne de böylesi… İlk’i, bütün nezaket kurallarını hiçe sayan a- sosyal kişilik, bu da sosyalliğin patlamışı. Tüm özelini hiç tanımadığı insanlarla paylaşmadaki rahatlığına diyecek yok doğrusu. Bu kişilerin dışarıdan bir göz ile kendilerini seyretmelerini çok isterdim. Her şeyin kararında olması dileği ile…

Hiç yorum yok: