Translate

31 Ekim 2014 Cuma

Eteğini Uzat Ve Dışarı Çık

1960-1970'lerin modasını yaşarken uzun hırkaları da unutmamamız lazım. Hiç unutmam 1970'li yıllar lisedeyim ve sınıf başkanıydım. O dönem sınıf başkanının yegane görevi sınıf defterini her akşam  üstü Müdür mavininin odasına koymaktı. Zil çalar, okul paydos olur. Hemen tuvalete gidilir, eteğin boyu mini yapılır üstüne bu uzun hırka geçirilirdi. Bu her akşam üstü muhdat yapılan işlerdi. O saate kadar okuldaki Müdürlerde çıkmış olurdu. Dosya yönetime teslim edilirdi. Günlerden bir gün bizim Müdür Yardımcısı Naciye hanıma bu şekilde yakalandım. Beni kenara çekti. Sen her zaman aklı başında olanlardansın. Şimdi bu kıyafet yakıştı mı ? diye sordu. Ben üstümü bir daha gözden geçirdim, bana göre son derece trendy idi. Gayri ihtiyarı  ağzımdan çıkan şey ama moda hocam dedim. Ama o hemen eteğini uzat ve çık dedi. Her bu uzun hırkalar moda olunca bu hikaye aklıma gelir. Bir de giydiğim hırka benim için çok değerliydi. Çünkü annemin ölmeden evvel ördüğü son hırkaydı. O dönemde İstanbul 2 milyon nüfusla bu denli göç almamışken şehirde biz şortlarla,mini eteklerle bu uzun hırkaları giyip salınırdık. İşte ne zaman bu uzun hırkalar trend oluyor bu hikayeyi hep hatırlarım.




Hiç yorum yok: