Translate

28 Mart 2012 Çarşamba

Tiyatro ...

Dün Dünya Tiyatrolar günüydü. Facebook'u açtığımda tiyatrocu arkadaşım Perihan Savaş'ın tiyatro hakkında yaptığı yorum karşıma çıktı. Hemen arayıp gününü kutlayayım dedim ama ulaşamadım. Perihan ile dostluğumuz çok uzun yıllara dayanır. Kendisi can dostum Nesli Sert'in kızkardeşidir. Seneler evvel ilk butiğimi açtığımda tanışmıştık Nesli ile. Dostluğumuzun temeli olan o günleri unutmam mümkün değil. Bir gün de Perihan Savaş ile birlikte geldi. Geliş o geliş ve arkadaşlığımızı bu güne kadar taşıdık. İkisini de tanıdığım için çok mutluyum. Bana tiyatro mu sinema mı deseler, herzaman tiyatro derim. Çocukken babam her hafta bizi tiyatroya götürürdü. Ailece tiyatroyu çok severdik. Ben okuldaki tüm oyunlarda vardım. Çocuk aklımla gördüklerimi yapmaya çalışırdım. Kızımı da bu gelenekle büyüttüm. O da şimdi tiyatroyu çok seviyor. Anlayacağınız tiyatro aşığıyız. Geçenlerde Profiloda oynayan Kanlı Nigar oyununda Perihan Savaş'ın performansını görmenizi isterdim. O hanım hanımcık görüntüsünün altında neler yatarmış meğer. Oynadığı role hakkını veren arkadaşımın eline yüreğine sağlık. Defalarca sahneye konmuş olan bu tuluatı bir de Perihan Savaş'tan seyretmek bir başka. şimdilerde şehir tiyatrolarında oynanan oyununa koşturuyor. En yakın zamanda onu da seyredeceğim. Tiyatro bir kültür işidir. Getirisi olmadığı halde, tozunu yutanlar onsuz yaşayamazlar. Seyircisi ise sadıktır ve canlı olarak aldıkları elektrikten vazgeçmezler. Tiyatro toplum kültürünün aynasıdır...haydi tiyatroya...

Hiç yorum yok: