Translate

23 Mart 2012 Cuma

Bir Tiyatro Oyunu ...



Geçtiğimiz Cumartesi Fenarbahçe - Galatasaray derbisi vardı. Eşim Yusuf hasta Galatasaraylı, ben ise aileden gelen Fenerbahçeli. Yusuf maçı izlemenin programını yaparken , ben de arkadaşım Yaşar'la tiyatroya gitmeye karar verdik. Anlayacağınız o kapıdan, ben bacadan misali. Tiyatro Profilo'daydı. Oyun ise Sonbaharı Beklerken. Çolpan İlhan'ın baş rolde oynadığı yazar Alice Modrak'ın biyografisiydi. Konusu ise ünlü bir yazarın marjinal hayatı, bir sürü ödülleri, konferansları ve en önemlisi eşi tarafından çok sevilen bir kadının hazin sonu. Oyunu çok beğendim ve çok etkilendim. Maalesef moda yalnız kıyafetlerde olmuyor, hastalıklarla da karşımıza çıkıyor. Son günlerin amansız hastalıkları demans ve alzheimer...Teknolojinin yenilikleri, tıbbın ilerlemesi ve en önemlisi insan gücü ile yapılmayan savaşlardan dolayı ömürler uzadı. Ancak, yaşlanmak her zaman sağlıklı olmuyor ve karşımıza bu amansız hastalıklar çıkıyor. Maalesef günümüzde henüz çaresi bulunamadı. Bana göre yaşamın her döneminde bir bilinmeyen var. Zaman ilerledikçe o bilinmeyen çözülüyor, yerine başka bir bilinmeyen çıkıyor. Eski zamanlarda verem'den ve veba'dan hayatını kaybeden çok insan varken, artık bu hastalıkların adı bile duyulmuyor. Çünkü ilaçları bulunmuş ve kontrol altına alınmıştır. Temennimiz en kısa zamanda bunun da çaresinin bulunması.

Hiç yorum yok: